Wymiana filtra cząstek stałych Białystok
  • 18 stycznia 2023
  • In Blog

Wymiana filtra cząstek stałych Białystok

W przypadku, gdy wymiana filtra DPF w aucie nie jest możliwa, konieczna może się okazać wymiana tej części na nową.

Filtr cząstek stałych (znany również pod nazwą DPF – ang. diesel particulate filter) to element montowany w większości aut z silnikiem Diesla. Jego podstawowym zadaniem jest ograniczenie emisji spalin poprzez wyłapywanie ze spalin niekorzystnych dla środowiska cząstek stałych i ich dopalanie. Z czasem element ten zużywa się i wymaga regeneracji, jednak nie zawsze jest to możliwe. Jeżeli na powierzchni filtra pojawiły się odkształcenia lub pęknięcia, konieczna jest wymiana filtra DPF na nowy.

Filtr cząstek stałych – kiedy wymiana?

Na uszkodzenia filtra DPF najbardziej narażone są osoby podróżujące samochodem na krótkich dystansach. Przy jeździe w mieście z prędkością poniżej 60 kilometrów na godzinę filtr nie jest bowiem jest w stanie nabrać temperatury w wysokości co najmniej 600 stopni Celsjusza, która jest wymagana do uruchomienia procesu wypalenia nagromadzonej w nim sadzy. W efekcie tego filtr ulega zapchaniu, a następnie – za sprawą częstego przerywania procesów samoczynnego wypalania – również awarii.

Wśród licznych wskazań do wymiany DPF należy wymienić znaczne zapchanie filtra, stopienie, pęknięcie lub ukruszenie jego powierzchni, a także zapełnienie sadzy przekraczające dopuszczalny poziom do tego stopnia, że niemożliwe jest wypalenie DPF.

O tym, że DPF nie działa prawidłowo, świadczyć mogą: odczuwalny spadek mocy silnika, zapalona lampka ostrzegawcza na desce rozdzielczej, głośna jazda, zwiększone zużycie paliwa, nadmierne dymienie na biało, zapach świeżego niespalonego paliwa, podwyższony stan oleju silnikowego czy wykonywanie częstych prób regeneracji DPF przez samochód podczas jazdy. W takich przypadkach istnieją tylko dwie możliwości – filtr się zapchał lub popsuł.

Filtr cząstek stałych – sposób działania

Należy pamiętać o tym, że filtr DPF ma ograniczoną pojemność i żywotność. Jego budowa jest dość prosta – posiada stalową obudowę i ceramiczny wkład. Filtr składa się on z naprzemiennie ułożonych, jednostronnie zaślepionych kanalików, ograniczających przedostawanie się sadzy. Po rozgrzaniu filtra do odpowiednio wysokiej temperatury, cząstki sadzy ulegają spaleniu. Zostaje po niej jedynie charakterystyczny, rudy popiół, który gromadząc się w kanalikach zaczyna zapychać filtr. W takiej sytuacji należy wymienić filtr na nowy, zregenerować go lub całkowicie usunąć (tego ostatniego rozwiązania nie zalecamy, ponieważ zgodnie z przepisami jest to czyn karalny).

Zapraszamy do wykonania usługi jaką jest wymiana filtra DPF w warsztacie samochodowym Motocentrum24. Naszym Klientom gwarantujemy natychmiastową realizację zlecenia, dostęp do filtrów nowych i używanych, dostęp do tańszych zamienników, kompetentną i rzeczową obsługę oraz brak ukrytych kosztów.

dobry mechanik białystok, dobry mechanik samochodowy białystok, filtr cząstek stałych, filtr dpf, mechanik, mechanik białystok, naprawa samochodu białystok, sprawdzony mechanik samochodowy białystok, warsztat samochodowy, warsztat samochodowy Białystok, wymiana filtra cząstek stałych, wymiana filtra cząstek stałych białystok, wymiana filtra dpf, wymiana filtra dpf białystok

ONLINE APPOINTMENT

Book your appointment now and get $5 discount.

MAKE APPOINTMENT
LATEST POSTS
MOST VIEWED
TEXT WIDGET

Here is a text widget settings ipsum lore tora dolor sit amet velum. Maecenas est velum, gravida vehicula dolor

© Copyright 2020 Moto Centrum 24